شنبه - پنج شنبه: 9:00 - 18:00
جمعه بسته است

09171114809 - 38385535 - 38385508

موبایل : 09173877339
شیراز - خیابان زرهی - خیابان باغ حوض - میدان باغ حوض-ساختمان اورانوسB

آبکاری یا آب بندی شیرآلات

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آبکاری یا آب بندی شیرآلات

 

خلاصه :در حقیقت پیش از اینکه شما اقدام به خرید شیرآلات بهداشتی کنید. انواع شیرآلات در طی پروسه‌ی ساخت آب کاری می‌شوند و محصول کامل در فروشگاه‌ها قرار می‌گیرد. این آبکاری شیرآلات است که این میزان از تنوع در رنگ و حتی میزان تیرگی و روشنی رنگ محصول، مات یا براق بودن شیرآلات و ... را مشخص می‌کند و ما این میزان از تنوع را مدیون آبکاری شیرآلات هستیم.

شیرآلات بهداشتی که ما در خانه‌­های خود استفاده می­‌کنیم جنس­‌های مختلفی دارند و در حقیقت یکی از تفاوت­‌های اساسی انواع شیرآلات در جنس مواد سازنده­‌ی آنها است. از طرفی دیگر علاوه بر جنس خود شیرآلات، جنس مواد آبکاری شیرآلات نیز بسیار مهم است و باید در انتخاب شما تاثیر داشته باشد.

خیلی از ما عبارت آبکاری و آب بندی را به یک مفهوم برای شیرآلات به کار می‌­بریم اما خوب است بدانید آبکاری و آب بندی دو مفهوم جدا هستند که در ادامه راجع به هر دو آنها به شما توضیح می­‌دهیم.

آبکاری شیرآلات چیست؟

شاید در گذشته یکی از مهم‌­ترین عوامل در انتخاب شیرآلات کارایی شیر و جنس شیر بوده ولی این روزها علاوه‌بر کارایی، رنگ و ظاهر شیرآلات نیز دارای اهمیت هستند و در انتخاب شما تاثیر ویژه­‌ای دارند. آبکاری شیرآلات در حقیقت لایه‌­ای است که روی شیرآلات شما کشیده می‌­شود که می‌­تواند رنگ، جنس و ضخامت­‌های متفاوتی داشته باشد.

روشن است هرچه ضخامت لایه آبکاری بیشتر باشد، شیرآلات عمر بیشتری خواهندداشت. شیرآلات رنگی که این روزها در بازار می­‌بینید حاصل یک نوعی از آبکاری است و خوب است بدانید بسته به اینکه آبکاری چه جنسی دارد و اینکه شیرآلات چه مدل و نوعی است حتی روش آبکاری نیز می‌­تواند متفاوت باشد.

آبکاری نیکل، کروم، PVD، پودری_کوره‌­ای، الکترولاک و ... از انواع آبکاری­‌هایی هستند که امروزه به عنوان روکشی روی شیرآلات بهداشتی قرار می­‌گیرند. روشن است امکان آبکاری شیرآلات در خانه وجود ندارد و این عمل باید در محل­‌های خاصی توسط ابزار ویژه و متخصصین انجام شود.

در حقیقت پیش از اینکه شما اقدام به خرید شیرآلات بهداشتی کنید. انواع شیرآلات در طی پروسه­‌ی ساخت آب کاری می­‌شوند و محصول کامل در فروشگاه­‌ها قرار می­‌گیرد. این آبکاری شیرآلات است که این میزان از تنوع در رنگ و حتی میزان تیرگی و روشنی رنگ محصول، مات یا براق بودن شیرآلات و ... را مشخص می­‌کند و ما این میزان از تنوع را مدیون آبکاری شیرآلات هستیم.

 

 

چند نکته راجع به شیرآلات با آبکاری­‌های مختلف:

  • الزامی وجود ندارد که شما شیرآلات بهداشتی که در یک فضا استفاده می­‌کنید (برای مثال حمام یا سرویس بهداشتی) همه دقیقا  یک رنگ باشند، بلکه می‌­توانید از محصولات با آبکاری­‌های مختلفی استفاده کنید. فقط باید مراقب باشید بین رنگ شیرآلات هارمونی برقرار باشد.

  • درصورتی که به دلایل مختلف مثل کیفیت پایین آبکاری، استفاده از موادی که باعث خوردگی آبکاری می‌­شوند مثل جرم‌گیرها و مواردی از این دست، آبکاری شیرآلات شما دچار مشکل شد باید به فکر پوشش دهی مجدد و جبران مشکل پیش‌­آمده باشید.

همانطور که گفته شد آبکاری شیرآلات در خانه امری محال است، اما این امکان برای شما فراهم است که در خانه خود شیرآلات را آب بندی کنید. با ما همراه باشید تا راجع به آب بندی شیرآلات در خانه بیشتر بدانیم.

آب بندی شیرآلات چیست؟

تا به حال برای شما پیش آمده که بعد از نصب شیرآلات یا تعویض قطعه‌­ای، شیرآلات شما به خوبی کار نکنند و چکه کنند. یکی از دلایلی که باعث چنین مشکلاتی می­‌شود آب بندی نشدن شیرآلات است. اگر کار نصب شیرآلات را یک متخصص انجام دهد احتمالا در هنگام نصب، شیرآلات را به خوبی آب بندی می­‌کند و اگر خودتان می­‌خواهید شیرآلات خانه را آب بندی کنید به آموزش کامل نیاز دارید.

خوب است بدانید درصورتی که نسبت به نشت آب در بخش‌­های مختلف شیرآلات بی‌­توجه باشید، این کار هم باعث هدر رفتن آب می‌شود و هم به مرور باعث آسیب به بخش‌­های مختلف شیرآلات، کابینت­‌ها و ... می­‌شود.

از طرفی دیگر این فقط شیرآلات نیستند که به آب بندی احتیاج دارند بلکه سینک، کف سرویس بهداشتی و ... نیز به آب بندی احتیاج دارند و باید با دقت بالا و بهترین ابزار و مواد و توسط استادکار، آب بندی شیرآلات انجام شود.

برای اینکه شیرآلات در هنگام نصب به خوبی آب بندی شوند لازم است راهنمای نصب شیرآلات را کامل مطالعه کنید و حتی ویدئوهای نصب شیرآلات را مشاهده کنید. البته بسیاری از برندها این امکان را برای شما فراهم می­‌کنند تا از تجربه و توانایی متخصصین این کار استفاده کنید و کار نصب را برای شما انجام می­‌دهند.

در کنار تمام این راه‌­ها برخی ژل­‌ها برای آب بندی و مواد و ابزاری در بازار هستند که به شما در آب بندی بخش­‌های مختلف کمک می­‌کنند. اما لازم است پیش از استفاده حتما از سازگاری این مواد و محصولات با شیرآلات، سینک ظرف شویی و یا کاشی و سرامیک مطمئن شوید تا در نتیجه استفاده از این محصولات خرابی به وجود نیاید.

 

logobarsam-bl.jpg

نمایندگی رسمی گروه صنایع گیتی پسند در شیراز, دفتر فروش برسام سازه - کبیریان
, نمایندگی شیرآلات شودر در شیراز , نمایندگی نیوپایپ 5 لایه در شیراز , نمایندگی لوله سبز آذین لوله در شیراز , نمایندگی سپهر فوم در شیراز , نمایندگی پوشفیت نیوفلکس در شیراز , نمایندگی لوله های پلی اتلین در شیراز , دفتر فروش برسام سازه - کبیریان

 شعبه 1 : زرهی - باغ حوض - میدان باغ حوض - اورانوس 
071-38385535 - 09171114809
info@barsamsazeh.ir

نمایندگی شیرآلات شودر شیراز

طراحی و بهینه سازی شده توسط: گروه طراحان وب فـارا

جستجو